Jak jsme si poradili se sociálními sítěmi zavřeného science centra

Home - - Jak jsme si poradili se sociálními sítěmi zavřeného science centra
Science centrum iQLANDIA

Jak jsme si poradili se sociálními sítěmi zavřeného science centra

Sociální sítě iQLANDIE jsme přebírali v době, kdy muselo science centrum kvůli covidu provoz uzavřít. Potřebovali jsme udržet pozornost fanoušků i přesto, že se z iQLANDIE stalo město duchů. Naší strategií bylo nepřestávat lidi bavit a vzdělávat. „Chytrou zábavu“ jsme tak přenesli do onlinu.

Když nemůžeme lidi bavit v iQLANDII, budeme je bavit na síti. Tvořili jsme hádanky, sdíleli zajímavosti… Vybírali jsme taková témata, která souvisí s exponáty, science show, s programy pro školy.

 

Správa sociálních sítí iQLANDIE

Díky tomu začal Facebook a Instagram iQLANDIE znovu žít. Už v prvním měsíci se výrazně zlepšily dosahy příspěvků a přibyla řada nových fanoušků. Navíc jsme získali pozornost médií.

Hravý Facebook iQLANDIE Severočeské týdeníky

Zapojit zaměstnance i místní fotografy

Sociální sítě byli v té době defacto jediným marketingovým nástrojem a cestou, jak zůstat s lidmi v kontaktu. iQLANDIA musela šetřit, náklady na propagaci byly minimální. Jedinou cestou jak zajistit dosah bylo tvořit dobrý obsah. Vsadili jsme proto na lidi z regionu a začali budovat komunitu. Jak? Například…

  1. Vytipovali jsme zajímavost, která byla „populárního“ charakteru a propojili jsme informaci s regionem
  2. Našli jsme k tomu na Instagramu fotku, kterou jsme potřebovali
  3. a oslovili autorku, jestli bychom ji mohli použít.
  4. Tím jsme do tvorby obsahu zapojili i ji
  5. a ona nám následně samospádem pomohla dostat post k co nejvíce lidem.
  6. Konkrétně se post zobrazil 7 642 lidem, z čehož nám 693 lidí dalo lajk.
iQLANDIA Instagram – spolupráce s fotografy z regionu

Do tvorby obsahu jsme zapojili i samotné zaměstnance. Například vedoucího planetária Martina Gembece, který má díky své práci celou řadu zajímavého obsahu a obrazového materiálu. Tak například vznikl post o polární září nad Jizerskými horami. Všimli jste si, že jsme opět využili region?  

iQLANDIA Instagram – polární záře nad Jizerkami

Nejen zábavní, ale také obchodní kanál

Během pandemie byly sociální sítě navíc jedinou možností, jak nabídnou partnerům náhradní plnění a udržet si jejich důvěru a podporu. Rollup na chodbě totiž neměl koho oslovit… Takže jsme propagaci partnerů přenesli na sociální sítě – spustili soutěže o zajímavé ceny, představili exponáty…

iQLANDIA Instagram – obchodní spolupráce

A pár dojemných slov na závěr

Brzy to bude rok, co spravujeme sociální sítě jednoho z největších science center u nás. A už to bude také sedm let, co s iQLANDIÍ spolupracujeme. Od jejího otevření, na kterém jsme se podíleli, až po znovuotevření po pandemii, na kterém jsme se podíleli též. Už to spolu „táheme“ hodně dlouho, a pořád je to zábava, #chytrazabava.

O projektu:

  • Klient:iQLANDIA, o. p s.
  • Služby:správa sociálních sítí, copywriting, on-line reklamy
  • Obor:cestovní ruch

Share