5305
post-template-default,single,single-post,postid-5305,single-format-standard,select-core-1.2.1,brick-child-child-theme-ver-1.1,brick-theme-ver-3.3,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,vertical_menu_outside_paspartu,vertical_menu_enabled,vertical_menu_left,vertical_menu_width_290,vertical_menu_with_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_non_responsive

Cílové skupiny podle Šimka a Grossmanna

Je léto, a v létě není prostor pro náročné úvahy, debaty a neperlivou vodu. Proto jsem se rozhodla další článek na téma: cílové skupiny a jak k nim mluvit uchopit tak nějak… nenáročně.

Povídky Grossmanna a Šimka by se měly zařadit do povinné četby studentů marketingových oborů. Hlavně ta „Jak jsme vdávali sestru“. Z ní je zcela jasné, že ke každé cílové skupině musíte mluvit jejím jazykem. Takže tenhle blog vlastně nepíšu já, ale tito pánové:

„Mezitím co otec konverzoval se strýcem Balounem, dohodli jsme se, že ženicha pro sestru seženeme pomocí inzerátu. Navrhla to velmi stará babička, která důvěřuje tisku, neboť v roce 1785 jí Kramerius v Pražských listech otiskl verše:

Jsem Slovanka, jsem,

mám ráda svou zem.

Kdo ji nemaj rádi,

hodíme ho z báni.

Tato velmi stará babička tedy navrhla použít inzerát tohoto znění: „Kdo si nevezme moji vnučku, shodíme ho z báně. Telefon 653 892.“ Tento návrh jsme přijali po kratším šoku s bouřlivým nadšením. Poděkovali jsme velmi staré babičce a odnesli ji spát. Babička si ještě chvíli četla v Pražských listech a pak s revolučním veršem na rtech usnula. V tichosti jsme její inzerát spálili a začali přemýšlet nad novým. Po dvou hodinách jsme vybrali tyto návrhy:

Do Mladé fronty: „Svazáku, co říkáš Vánocům ve dvou, případně ve třech? Zn.: Pod modrou košilí rudé srdce.“

Do Obrany lidu: „Vojáčku, je ti smutno na stráži? Je! Odepiš! Zn.: Přivezu překvapení.“

Do Práce: „Odborářka ne vlastní vinou v jiném stavu hledá pomoc v řadách ROH. Zn.: Známky placeny do konce roku.“

Do Lidové demokracie: Druha na cestu životem, nejlépe lidovce, v požehnaném stavu hledá tichá, spořádaná dcera. Zn.: Z katolické rodiny.“

Zvláště rafinovaný inzerát vymyslel otec do Mateřídoušky: „Chceš maminku? Zavolej! Tel. 653 892.

Do Československého sportu: „Tělovýchovné jednotě dodá dva cvičence k nácviku spartakiády sportovkyně. Zn.: Sňatek podmínkou.

Do Mladého světa: „Dopisovat si chce dívka s nadějí. Zn.: Big beat, tramping, motorismus, výchova dětí.

Domnívali jsme se, že těmito inzeráty jsme strategicky obsadili všechny význačné listy, pouze strýc Baloun navrhoval obeslat ještě Svět motorů touto výzvou:

„Serióznímu zájemci, nejraději návštěvníku Alhambry, přenechám auto a dceru. Zn.: Po havárii[1].

Šimek a Grossmann, Autor_Milan Wagner, Supraphon

Zase si ale nemyslete, že napsat takový inzerát je sranda 😉 Tak přeju hodně zdaru i rumu.


[1] ŠIMEK, Miloslav a Jiří GROSSMANN. Povídky. 4. vyd. Praha: Šulc – Švarc, 2010. ISBN 978-80-7244-2805.