2839
post-template-default,single,single-post,postid-2839,single-format-standard,select-core-1.2.1,brick-child-child-theme-ver-1.1,brick-theme-ver-3.3,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,vertical_menu_outside_paspartu,vertical_menu_enabled,vertical_menu_left,vertical_menu_width_290,vertical_menu_with_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_non_responsive

Instagram není chvilková záležitost

Vypadá to velmi jednoduše. Vezmete fotku, postnete ji s nějakým komentářem a vhodným hashtagem a už jen čekáte na srdíčka. Ano, takhle to opravdu funguje, ale… Ve skutečnosti je za tím dlouhodobá práce, obnášející plánování, vytváření konceptu, formy a obsahu.

Na počátku všeho je cíl

Možná to zní divně, ale je to tak. Pokud se budeme bavit o firemním profilu, je důležité už od počátku mířit na „konec“.  Potřebujete přilákat více návštěvníků? Chcete prodat konkrétní produkt? Nebo se jenom snažíte zvýšit povědomí o značce? Zároveň neopomeňte nahlížet na něj jako na jeden z mnoha marketingových nástrojů, který je navíc velmi specifický. Proto by měl zapadat do celé vaší marketingové strategie a mít v ní svou roli.

Ke komu chcete mluvit

Dejte si práci a vydefinujte si tu pravou cílovou skupinu. Zapomeňte na označení ženy v domácnosti, ve věku 35–50 let, střední třída. Taková žena může mít mnoho tváří – je doma, protože manžel vydělává dostatečně na to, aby nemusela do práce, je doma, protože má hodně dětí a musí se o ně někdo starat, je doma, protože momentálně nemá práci – a teď, babo raď. Pokud bude vaše cílová skupina roztříštěná a široká, zasáhnete mnoho lidí, kteří vám nic nepřinesou, respektive u vás nic neutratí.

Pokud máte cíl, je nutné mít obsah

Stanovte si, co budete na Instagram „dávat“. Máte pekařství? Co třeba fotky z výroby, které se budou střídat s naaranžovanými náladovými fotkami, kde na vás ten croissant bude přímo křičet – kup si mě a budeš se mít stejně v pohodě jako ta holka na obrázku. To, že si stanovíte obsah, vám následně ušetří mnoho času při vymýšlení jednotlivých příspěvků. Zároveň je to vodítko pro vaše followery. Pokud budete mít jednotný obsah, budou vědět, co od vás mohou čekat – a budou vás i sledovat. Pokud uděláte ze svých postu guláš nejrůznějších témat, lidé se budou ztrácet a odcházet.

Odlište se od konkurence

Kolik pekařství už má Instagram? Asi dost, že jo. Nuže, najděte něco, čím jste jiní. Nabídněte followerům vaši osobitost, částečné know-how… Mají rádi vaše koláčky? Napište jim tip jak na ně. Nebojte se, že si je začnou péct sami, na to nemají čas. Najděte něco speciálního, co můžete lidem poskytnout, čím je budete bavit, čím si je udržíte.

Komunikujte i ve stories

Díky stories jste neustále na očích. Kromě toho, že se followerům více zaryjete pod kůži, je budete i bavit. Lidé jsou zkrátka zvědaví, chtějí vidět vaše zákulisí, pracovníky, běžný život, soukromí atd. Instagram stories jsou nakažlivé právě tím, jak jsou zábavné, interaktivní a vtahují diváky do děje. A navíc, už jste slyšeli o algoritmu? Čím víc času vám fanoušek věnuje, tím lepší hodnocení dostanete od samotného Instagramu. Bude vás tak víc „ukazovat“.

Nezapomínejte na formu

A zde nastupuje kreativita. Instagram je o hezkých věcech, o emocích. Jeho vlastním zájmem je, aby na něm lidé trávili hodně času. Proto ukazuje jen to, co vyhodnotí jako možné populární. Neznamená to, že pokud máte šest tisíc sledujících, uvidí váš post stejný počet lidí. Instagram vaše posty porovná se stejně velkými účty, se stejnými tématy apod. A vy musíte být zkrátka lepší než ostatní. Pokud nejste nějaká super hvězda, je nutné mít hezký feed. Jak na něj? To vám rádi povíme osobně ☺.

Je Instagram pro každého?

Samozřejmě, ale…

  1. Je potřeba vědět, co od něj chcete – zvýšit prodej, přilákat návštěvníky, osvěta, povědomí apod.
  2. Je nutné si uvědomit, že musíte mít „co na něj dávat“ tak, aby to splňovalo bod č. jedna.
  3. Instagram není instantní záležitost, musí se dělat poctivě. Jinak je to ztráta času.