Jak si během koronavirové krize pokazit pověst a dobré jméno?
Zveřejněno
18. 3. 2020
Těžká doba tříbí nejen charaktery, ale také firmy! Vidím to všude kolem sebe – jak špatná řešení, tak ta dobrá. Mluvím o krizové komunikaci, která je alfou a omegou dnešní doby. Pokud ji zvládnete, budete totiž v budoucnu o dost kroků napřed než firmy, které ji teď po… 😊
Nechci nikoho jmenovat, ale věřte, že následující odstrašující příklady jsou opravdu odpozorovány z reálného světa.
Takže čím si dnes spolehlivě zaděláte na průšvih?
- Když začnete panikařit. A paniku přenesete na zaměstnance. – Proboha, co mám dělat? Honzo, nevíš? Co ty, Ivo? Ruším to. Ne, to je chyba. Všichni do práce. Ne, raději home office…
- Když jako kapitán opustíte loď. – Firma funguje samospádem, zůstanu doma. Procesy jsou nastaveny, zaměstnanci ví. Oni si poradí.
- Když děláte mrtvého brouka. – Sype se na vás jedna špatná zpráva za druhou? Nevíte, zda firmu udržíte? Zaměstnancům radši nic neříkáte, vyčkáváte… Nejistota a strach se šíří firmou. A také fámy.
- Když lžete nebo mlžíte. – Slibem nezarmoutíš, myslíte si. A tak malujete vše v nejrůžovějších barvách. Za pár dnů ale může být vše jinak. A vy budete muset s pravdou ven.
Krizová komunikace je racionální a systémová záležitost. Základem je dobrá příprava a aktivní přístup. Nemlžte, neslibujte, co nemůžete splnit, buďte otevření, a hlavně KOMUNIKUJTE!