5014
post-template-default,single,single-post,postid-5014,single-format-standard,select-core-1.2.1,brick-child-child-theme-ver-1.1,brick-theme-ver-3.3,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,vertical_menu_outside_paspartu,vertical_menu_enabled,vertical_menu_left,vertical_menu_width_290,vertical_menu_with_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_non_responsive

Jak si během koronavirové krize pokazit pověst a dobré jméno?

Těžká doba tříbí nejen charaktery, ale také firmy! Vidím to všude kolem sebe – jak špatná řešení, tak ta dobrá. Mluvím o krizové komunikaci, která je alfou a omegou dnešní doby. Pokud ji zvládnete, budete totiž v budoucnu o dost kroků napřed než firmy, které ji teď po… 😊

Nechci nikoho jmenovat, ale věřte, že následující odstrašující příklady jsou opravdu odpozorovány z reálného světa.

Takže čím si dnes spolehlivě zaděláte na průšvih?

  • Když začnete panikařit. A paniku přenesete na zaměstnance. – Proboha, co mám dělat? Honzo, nevíš? Co ty, Ivo? Ruším to. Ne, to je chyba. Všichni do práce. Ne, raději home office…
  • Když jako kapitán opustíte loď. – Firma funguje samospádem, zůstanu doma. Procesy jsou nastaveny, zaměstnanci ví. Oni si poradí.
  • Když děláte mrtvého brouka. – Sype se na vás jedna špatná zpráva za druhou? Nevíte, zda firmu udržíte? Zaměstnancům radši nic neříkáte, vyčkáváte… Nejistota a strach se šíří firmou. A také fámy.
  • Když lžete nebo mlžíte. – Slibem nezarmoutíš, myslíte si. A tak malujete vše v nejrůžovějších barvách. Za pár dnů ale může být vše jinak. A vy budete muset s pravdou ven.

Krizová komunikace je racionální a systémová záležitost. Základem je dobrá příprava a aktivní přístup. Nemlžte, neslibujte, co nemůžete splnit, buďte otevření, a hlavně KOMUNIKUJTE!