5477
post-template-default,single,single-post,postid-5477,single-format-standard,select-core-1.2.1,brick-child-child-theme-ver-1.1,brick-theme-ver-3.3,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,vertical_menu_outside_paspartu,vertical_menu_enabled,vertical_menu_left,vertical_menu_width_290,vertical_menu_with_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_non_responsive

Je online samospasitelný?

Když se dneska řekne marketing a reklama, vybaví se spoustě lidí hlavně online. V onlinu totiž chtějí být vidět všichni. „Zajímají nás sociální sítě, potřebujeme SEO, nadupaný web, mailing, prostě všechny peníze už chceme dávat jenom do onlinu. V dnešní době nemá cenu investovat jinam,” slýcháváme často. Jenomže kýžený výsledek zaručí vždy jenom správný marketingový mix. Čím tedy online efektivně podpořit? Tady jsou tři zásadní nástroje, které byste vždy měli do svých úvah zahrnout:

1) Billboardy

Ty nejspíš nebudou out nikdy. A nemusíte si jich pronajímat ani velké množství. Stačí pár, ve městech velikosti Liberce či Ústí vám dobře poslouží třeba i jen dva, nebo geniálně vybraný jeden. Zmáknuté ale musíte mít dvě věci:

Místo

Nespoléhejte se na fotky, sedněte do auta a lokality, které by se vám líbily, objeďte. Vyskytuje se tady skutečně vaše cílová skupina? Je plocha dobře viditelná? Není to tak, že místo samo o sobě je dobré, ale reklamních ploch je tam tolik, že to kolemjedoucí či kolemjdoucí prostě nemají šanci vstřebat? Přemýšlejte, kde se kumuluje vaše cílovka. Je pro vás vhodný billboard na autobusovém nádraží, u věčně zacpaného sjezdu z dálnice, na výjezdu z průmyslové zóny, či na parkovišti u sportovního stadionu?

Obsah

Billboard je těžká disciplína a nekompromisně zde platí, že méně je více. Jasné a čitelné sdělení, čistá grafika, dostatečně velké logo a ideálně emoce. Máte deset vteřin na to, abyste upoutali a řekli to, co potřebujete. Už máte návrh? Vytiskněte ho na velký formát, přilepte na zeď a nechte kolegy projít okolo. „Pobrali“ to? Hurá! Jste na správné cestě.

Drylock v Hrádku nad Nisou nabírá i letos na podzim nové zaměstnance. Řekli jsme to stručně a jasně. Šipka a vzdálenost jsou samozřejmě vždy přizpůsobeny konkrétní pozici billboardu.

2) Rádio

Že vy už „jedete“ jen na spotify a podcastech? To je možné, jenomže nikdy nejsme sami sobě stoprocentní cílovkou a místo pocitů jde o data. Rádio je stále in. Hraje v mnoha kancelářích či výrobních halách, v autobusech a obchodech. Ale hlavně v autech. Podle průzkumů je rádio v českých autech stále volbou číslo jedna. Takže atraktivní rozhlasový spot nasazený na správně vybrané rozhlasové stanici a vysílaný ve správných časech udělá spoustu efektivní marketingové muziky.

V roce 2018 jsme ke kampani pro Drylock postavené na klimatizovaných výrobních halách připravili i stejně laděnou kampaň v rádiu.

Rádio a billboardy jsme zkombinovali třeba v narozeninové kampani pro KODAP. Tady je případová studie.

3) Direct marketing

Oslovit potenciálního zákazníka s nabídkou přímo je vždycky nejlepší. Jestli se pohybujete hlavně v B2B a cílíte na firmy, nebo chcete efektivně a efektně oslovit novináře, aby váš produkt či službu zmínili na svých stránkách, vsaďte na originální zásilku, kterou jim doručíte poštou, kurýrem, anebo třeba osobně. Nemusí to být nic drahého, jde totiž hlavně o wow efekt. Musíte zaujmout, pobavit nebo udělat radost. Řadové reklamní předměty a letáky vás v tomhle případě nespasí. Co si tedy pod originalitou představit? Tady je jeden příklad z naší dílny:

Dětské CEETko na písek

Překladatelská agentura CEET (Central and Eastern European Translation) potřebovala oslovit své potenciální zákazníky a také zahájit komunikaci s médii. Jak zaujmout, jak se odlišit? A jak naložit s tím, že název CEET je poměrně těžko zapamatovatelný a vlastně málokdo na první dobrou ví, jak ho vlastně číst? Název se vyslovuje „sít“ a s tím už se dá pracovat! Když sít, tak sítkem. A proč sít jenom písek, když sít se dá i text. CEET navíc využívá nejmodernější překladatelské technologie, takže nasypeme jeden jazyk a  s trochou nadsázky lze říci, že na druhé straně vysypeme text přeložený… A tak vznikla jednoduchá a čistá grafika, na níž jsme využili dětské plastové sítko na písek, samozřejmě ve firemní, tedy červené barvě. Z hračkářství jsme objednali opravdová sítka, přidali k nim doprovodné tištěné materiály, vše zabalili a poslali na vybrané potenciální klienty a novináře. Představte si to překvapení po rozbalení zásilky – proč mi proboha někdo posílá sítko?! Wow efekt byl dokonalý a také ohlasy velmi pozitivní. Znalost nové značky vzrostla u cílové skupiny a novinářů mnohonásobně.

Hmatatelný, cílený, originální, účinný a ekonomický – takový přímý marketing se vyplatí.

Direct marketing pro CEET
Direct marketing pro překladatelskou agenturu CEET