2937
post-template-default,single,single-post,postid-2937,single-format-standard,select-core-1.2.1,brick-child-child-theme-ver-1.1,brick-theme-ver-3.3,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,vertical_menu_outside_paspartu,vertical_menu_enabled,vertical_menu_left,vertical_menu_width_290,vertical_menu_with_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_non_responsive

PR summit v kostce

Na letošním PR summitu, věnovaném HR marketingu, jsme nemohli chybět. A kolegyně Dana hned po návratu sepsala to nejdůležitější, co tady zaznělo, do několika přehledných bodů. Takže pokud vás zajímá, jak v dnešní době nejlépe oslovit potenciální zaměstnance, čtěte. Stále jsou samozřejmě rozhodujícím faktorem peníze, ale zdaleka ne jediným!

1. Dbejte o firemní kulturu

Nejskloňovanějším slovem na PR summitu byla firemní kultura. Zdá se, že jakési zaklínadlo dnešní HR doby. Mzdy nemohou růst donekonečna a i benefity postupně vyčerpávají svoji sílu. A v tu chvíli nastupuje jako deus ex machina na scénu právě firemní kultura. To ona začíná být jedním z rozhodujících faktorů při výběru budoucího zaměstnavatele, a hlavně také důvodem, proč ve firmě zůstat. A pozor, ne vždy to zachrání fotbálek, kavárna či posilovna!

2. Pravda a nic než pravda

HR kampaně by měly odrážet realitu, nic nepřikrášlovat. Důležité je totiž zaměstnance nejen získat, ale hlavně ho pak udržet. Proto by měly náborové kampaně ukázat, jak to ve firmě skutečně chodí a funguje. (Aneb lhát se v tomto případě fakt nevyplácí! – Zklamaný zaměstnanec má totiž v ruce zbraň hromadného ničení, a tou jsou sociální sítě.)

3. Sociální sítě

Sociální sítě jsou další alfou a omegou dnešních HRistů. Lidé na nich dle průzkumů tráví průměrně tři hodiny denně, takže pokud hledáte zaměstnance, musíte tam prostě jako firma být. A basta! Na Facebooku, na LinkedInu i na Instagramu. Jejich velkou výhodou je, že dokážou skvěle zachytit pracovní atmosféru, prostředí i ducha firmy. (Skvěle samozřejmě pouze v tom případě, když opravdu skvělé jsou ????)

4. Vytvořte si typy uchazečů

Další rada od znalých: Identifikujte své potenciální zaměstnance. Může jich být i několik (proto)typů. A na každého samozřejmě platí jiná komunikace. „Konzultujte“ s těmi, kdo na těchto pozicích již jsou. Oslovil by je právě tento inzerát z dílny vašeho HR oddělení?

5. Naslouchejte zaměstnancům

Ptejte se, zajímejte se, naslouchejte. Vědět, jak se cítí vaši zaměstnanci, co jim chybí a co by si přáli, může dle odborníků předejít spoustě problémů. Někdy to jsou totiž takové banality jako třeba chybějící vidličky v kuchyňce. Stačí přinést z domova a doutnající bouře je zažehnána v samém základu. A pozor, nestačí se ptát dotazníkem jednou za rok, náladu ve firmě je potřeba monitorovat neustále.

6. Používejte videa

Kromě originálních textů a fotografií používejte v HR komunikaci videa. Umějí vyprávět příběhy, vyvolávat emoce, budovat důvěru – takový zázrak na počkání ve třech minutách. Ovšem jak všichni víme, není video jako video. A ačkoliv každý touží vytvořit úspěšný „virál“, jen málokterým je přáno.

7. Streamujte

A pojďme ještě o krok dál – streamování. Některé firmy už zavádějí i vlastní digitální kanály. Zaměstnanci si tak mohou kdykoliv pustit video, kde jim jejich ředitel oznamuje, jak si firma vede a co je čeká v příštích týdnech. Eliminuje to šíření nejrůznějších polopravd a zavádějících informací, které vznikají tzv. tichou firemní poštou.

8. Myslete na mileniály

Přímo revoluci v HR pak vyvolává hromadný nástup tzv. generace Y neboli mileniálů, kteří tvoří již 50 % uchazečů. Zaměstnavatelé se jim budou muset přizpůsobit – flexibilitou pracovních pozic, péčí o firemní kulturu a samozřejmě také komunikací.