3980
post-template-default,single,single-post,postid-3980,single-format-standard,select-core-1.2.1,brick-child-child-theme-ver-1.1,brick-theme-ver-3.3,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,vertical_menu_outside_paspartu,vertical_menu_enabled,vertical_menu_left,vertical_menu_width_290,vertical_menu_with_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_non_responsive

V čem je síla regionálního marketingu

Agentura z Prahy, nebo z regionu? Nad tím se v prvním prosincovém čísle časopisu Marketing & Media zamýšlí Lenka Vrátná. Vy si článek můžete přečíst i tady.

„Chceme spolupracovat s Vámi, jste odsud. Nechceme žádnou agenturu, která pracuje na dálku.“ Tuhle větu slýcháme od klientů stále častěji a přesně vystihuje proměnu, kterou marketing (nejenom) na Liberecku během posledních let prošel.

Před deseti, nebo ještě i pěti, lety dávala většina zadavatelů z regionu přednost pražským agenturám a to, že jsme z Liberce, nás často z větších zakázek automaticky vyřazovalo. I my sami jsme k agenturám z hlavního města vzhlíželi a chtěli se jim vyrovnat. Budovali jsme vztahy s celostátními médii, jezdili za klienty do Prahy či Brna a také pracovali na dálku. Až když jsme získali jméno, začali se na nás stále častěji obracet i regionální zadavatelé. „Regionálnost“, která se zpočátku zdála handicapem, se rázem stala naší hlavní konkurenční výhodou.

Asi nejznatelnější je to u klientů z oblasti cestovního ruchu či v HR kampaních a interní komunikaci.

Jedním příkladem za všechny je náborová kampaň pro Drylock Technologies, výrobce plen z Hrádku nad Nisou. V době všeobecné personální krize jsme měli nabrat 300 nových kmenových zaměstnanců do nové výrobní haly. Během pouhých tří měsíců přišlo na personální přes 1 200 životopisů.

Mix, který jsme zvolili, byl přitom na první pohled zcela běžný – outdoor, tištěná i online reklama, tisková konference, firemní magazín, sociální sítě, kontaktní kampaň… Co ale rozhodlo o úspěchu, byly detaily, které při nejlepší vůli ti, kdo tu nežijí, znát nemohou a které se zdánlivě jeví zcela banální. Je nám jasné, že lidé z Varnsdorfu do Hrádku pohodlně dojedou, zato ti z Nového Boru kvůli špatnému spojení už ne, přestože je to stejně daleko. Víme, kudy jezdí obyvatelé Chotyně, a jaké jsou cestou billboardy. A také že před tím, který na papíře vypadá zajímavě, je strom, takže v létě nebude vidět. Zato ten, který je od silnice kousek dál, je v místě, kde se jezdí pomalu a bývají tam zácpy.

Víme, v kterých obcích je silnější komunita myslivců a v kterých hasičů, známe návštěvnost akcí ve spádových městech, a dokážeme tedy vytipovat ty, kde má prezentace skutečně smysl a také jaká. I firemní magazín a sociální sítě se dělají jinak, když lidi, pro něž píšete, denně potkáváte. Ať už proto, že mezi nimi žijete a husté sněžení vás trápí ve stejný den i hodinu, nebo proto, že u klienta opravdu můžete být i několikrát týdně, aniž by ho to stálo tisíce a vás celý den.  

A cestovní ruch? Ještěd znají všichni, jen my místní ale umíme Pražákům poradit, kudy nahoru, aby si užili opravdu nejhezčí výhledy.