Zmírněte obavy svých zaměstnanců z nákazy. Připravte si krizovou komunikaci a svěřte ji odborníkům
Pandemie koronaviru začíná ovlivňovat i postoje zaměstnanců průmyslových podniků, obchodů, úřadů a dalších. Mezi lidmi se šíří obavy z rizika nákazy v práci i z poklesu příjmu v případě, že budou muset do karantény a přijdou tak o značnou část příjmů. Sepsali jsme pro vás pár doporučení, která vám mohou současnou situaci ulehčit.
Komunikujte se zaměstnanci i médii
1. Buďte aktivní a ať už přijímáte nebo nepřijímáte nějaká opatření, dejte to zaměstnancům vědět interními kanály a pokud možno s předstihem
Jedině tak totiž zabráníte šíření nepodložených informací a „drbů“ a zůstanete v očích vašeho personálu zodpovědným zaměstnavatelem. Napište stručný mail, pověste text na nástěnky nebo využijte uzavřené zaměstnanecké facebookové skupiny. Pokud ji ještě nemáte, je nejspíš zrovna teď dobrá doba ji založit. Věřte, že hygienická opatření, která zavedete, se ve většině případů setkají s pozitivním ohlasem.
2. Sestavte si seznam „kritických míst“, opatření a odpovědí na případné otázky, jež v souvislosti s nimi přijdou. Zde je několik příkladů:
3. Buďte otevření, na případné spekulace reagujte co nejdříve
Informace potvrďte, nebo vyvraťte. Nejste si jistí v odpovědi? Věřte, že to nikdo. Situaci se nesnažte zlehčovat, ale buďte pozitivní.
4. Nezapomeňte na svět venku – web a média
Přijímáte-li jakákoliv opatření, dejte o nich vědět i ven. Připravte tiskové oznámení či zprávu, rozešlete ji médiím v regionu a pověste ji na webové stránky či sociální sítě. Jste přece zodpovědný zaměstnavatel, neponecháváte nic náhodě a je dobré, aby se to dozvěděla i veřejnost a rodinní příslušníci vašich zaměstnanců. Pokud vás novináři sami osloví, reagujte co nejrychleji.