51982
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-51982,select-core-1.2.1,brick-child-child-theme-ver-1.1,brick-theme-ver-3.3,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,vertical_menu_outside_paspartu,vertical_menu_enabled,vertical_menu_left,vertical_menu_width_290,vertical_menu_with_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_non_responsive

Influencer Marketing pro

Liberecký kraj

Na Influencer Marketingu spolupracujeme s oddělením cestovního ruchu Libereckého kraje od roku 2022, kdy naším úkolem bylo vytipovat influencera, který by především dokázal oslovit rodiny s dětmi, konkrétně z Prahy a Středočeského kraje. To jsou totiž lidé, kteří byli doposud zvyklí navštěvovat Liberecký kraj pouze na otočku. Pro tento úkol jsme zvolili influencera a fotografa Dana Procházku alias @the_fotr a jeho rodinu. Jednak splňoval naše požadavky, jednak jsme s ním měli již zkušenosti, a tudíž jsme si byli jistí, že dosáhneme cíle, který jsme si s Libereckým krajem stanovili.

Logo Liberecký kraj
Fotr - spolupráce na propagaci Libereckého kraje
Bez správně nastavených podmínek nemůže Influencer Marketing fungovat

U Danovy tvorby a jeho osobnosti jsme si ale cenili i dalších věcí, které jsou pro efektivní Influencer Marketing nepostradatelné. Patří mezi ně autentičnost, kreativita a schopnost tvořit atraktivní obsah, který má pro cílovku přidanou hodnotu. Proč? Takový obsah, ač je vytvořen v rámci placené spolupráce, nepůsobí komerčně, ba naopak přirozeně a dokáže zaujmout po vizuální i obsahové stránce. Zkrátka tak, že si příspěvek uložíte, protože se k němu budete chtít vracet. I proto se influencerům čím dál častěji říká tvůrci. Také nás zajímal jeho Engagement rate a způsob komunikace s fanoušky.

Bez dobře nastavených podmínek spolupráce to ale nemůže fungovat. Především, pokud si jasně nedefinujete, co od Influencer Marketingu očekáváte a jak budete hodnotit jeho úspěšnost. Vedle jasně definovaných cílů, je potřeba si přesně odsouhlasit výši odměny a specifikovat obsah spolupráce. My jsme do smlouvy zahrnuli třeba také konkurenční doložku. Ta byla klíčová, když se „našeho“ infuencera snažily získat pro spolupráci další destinačky. Mezi další podmínky patřilo označování reklamy, náhrady v případě nemocí ad.

2

roky spolupráce

19

postů

317

Instastories

1

zapomenutá bunda

Dobrý brief a pohotové reakce nad zlato

Hodně jsme si dávali záležet na briefu. Když se totiž pořádně připraví plán výletu, není třeba se zpětně odvolávat na podmínky ve smlouvě. S Libereckým krajem jsme zohlednili především jejich roční komunikační plán a zároveň z každé destinace jsme vybírali taková místa, která měla potenciál nalákat rodiny s dětmi. Jednalo se o dvou- až třídenní výlety s různorodým programem v souladu s cílem ukázat lidem, že se vyplatí vyjet na dané místo na více dní. A když nevyšlo počasí, měli jsme náhradní plány, a hlavně jsme byli s influencerem neustále v kontaktu. Co jsme řešili? Všechno! Nefunkční aplikaci, snídaně nebo zapomenutou bundu a překopání programu. Nenechali jsme problémy „vyhnít“, aktivně jsme je řešili a ve výsledku sledující skoro nic nepoznal.

Jde to i bez slevových kódů

A jak vyhodnotit spolupráci, když influencer propaguje jednotlivé destinace, a ne pouze jeden objekt? Jednoduše od Danových sledujících. Sami psali pod příspěvky do veřejných komentářů, ale i do soukromých zpráv, že si rezervují pobyt přesně tam, kde byl ubytován a že chtějí vyrazit na stejná místa. Kam konkrétně? Třeba na Farmu Hvozd, do Centra textilního tisku v České Lípě nebo do Jizerských hor, u nichž sledující napsala přímo, že si zde rezervovala pobyt na celý týden.

V Influencer Marketingu s Danem a jeho rodinou pokračujeme již druhým rokem. Jeho osoba je tak s Libereckým krajem ještě více spojována a platí za turistického rádce a recenzenta (nejen) pro své sledující.

O spolupráci pro Liberecký kraj jsme společně s Danem Procházkou AKA the Fotr přednášeli na konferenci Kousek Marketingu