5529
post-template-default,single,single-post,postid-5529,single-format-standard,select-core-1.2.1,brick-child-child-theme-ver-1.1,brick-theme-ver-3.3,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,vertical_menu_outside_paspartu,vertical_menu_enabled,vertical_menu_left,vertical_menu_width_290,vertical_menu_with_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_non_responsive

Marketing a komunikace v době korony aneb Od plánování k improvizaci

Kolikrát už jsme to slyšeli – základem dobrého a efektivního marketingu je plán a promyšlená strategie. Ano, jenže co s tím teď, v čase covidovém? Kdy jeden neví, CO bude zítra a zda TO vůbec bude. O slovo se hlásí improvizace, operativnost, pohotovost! Já jsem si tento směr sama pro sebe nazvala improvizačním marketingem. 😊 Samozřejmě to neplatí pro všechny firmy a obory. Týká se to hlavně těch, jejichž služby nebo produkty jsou nejvíc ohroženy vládními opatřeními a situací ve společnosti. A že nás je! Jak tedy lze „improvizovat“ v marketingu?

Přehodnoťte dlouhodobé projekty

Máte objednané billboardy, rádiové spoty či jiné marketingové kanály, a už teď víte, že je s nevyšší pravděpodobností nevyužijete, protože na ně zkrátka není doba? Podívejte se do smluv a prověřte si, jaké jsou podmínky storna. Mnohdy zjistíte, že se vám pořád vyplatí je zrušit, než je na sílu zrealizovat. A nebojte, jejich čas ještě přijde.

Upřednostněte operativní nástroje

Doba přeje onlinu – je rychlý, může okamžitě reagovat na situaci a zásah bývá skutečně velký. Kampaň na internetu můžete spustit ze dne na den a také ji ze dne na den v případě potřeby zastavit. Nedávno jsme například dělali bannerovou kampaň pro jednoho německého klienta. V okamžiku, kdy se zavřely hranice, jsme kampaň jednoduše stopli. Krátkozrace lze namítnout, že jsme vlastně přišli o zakázku. Opak je ale pravdou. Přesvědčili jsme tím klienta, že naším cílem není vydělat peníze nám, ale jemu, a už jednáme o dalších kampaních (samozřejmě v rámci improvizačního marketingu 😊) na příští rok.

Nespoléhejte ale jen na online

Doba sice přeje onlinu, ale nespoléhejte jen na něj. Více jsme o tom psali v našem předchozím blogu Online není spasitelný. Také billboardy nebo rozhlasová reklama jdou zprodukovat rychle a efektivně – a zareagovat tak na aktuální situaci. Aspoň my v Parliamu to umíme! Toto prostředí máme totiž dobře zmapované a komunikaci s dodavateli efektivně nastavenou. Rychle vám zajistíme relevantní plochy či stanice a operativně vytvoříme atraktivní obsah. Billboard tak může do 10 dnů viset. Osobně si myslím, že není lepší doba na last minute projekty.  

Přizpůsobte obsah

Nálada ve společnosti se mění každým dnem. A tomu je samozřejmě potřeba přizpůsobit obsah komunikace. Lidé chtějí uklidnit (děláme vše pro to, abyste se u nás cítili bezpečně), chtějí si udělat radost (vypněte se, užijte si…), přitom jsou nastaveni i na spořicí režim (ušetříte, vyplatí se to…). Reagujte na současnou situaci, vciťujte se do duší a nálady vašich zákazníků a klientů. Platí to jak pro sociální sítě, tak pro celou vaši komunikaci.

Konzultujte s odborníky

Nevíte, co dělat? Budget na marketing se vám snížil a vy si nejste jisti, jak v dnešní době tyto prostředky co nejefektivněji využít? A zda je vůbec využít teď? Potřebujete poradit s krizovou komunikací? Ano, směřuji k obligátnímu závěru – obraťte se na nás. Ale dávám vám k tomu svoji marketingovou hlavu na špalek, že nebudete litovat. Náš marketing vám totiž skutečně pomůže. Je založený na zdravém selském rozumu a praktických zkušenostech. A umíme improvizovat!