Produktové PR pro značku
Produktové PR pro značku
FAB (2014–2017)
Zvyšovat povědomí o značce, kterou zná v Čechách snad každý, a stala se dokonce synonymem pro zámek, se může zdát trochu jako nošení sov do Athén. Opak je pravdou. K „dlouhé tradici“ se totiž v očích veřejnosti často přidávají konotace jako „zastaralá“, „za zenitem“, „nemoderní“… Když jsme se v roce 2014 komunikace FAB ujímali, patřila tato původně česká značka již pod švédský koncern ASSA ABLOY. A chtěla ukázat, že v oblasti zabezpečení patří stále ke špičce, ba co víc – že udává trendy!
Téma bezpečnosti, které je se zámky úzce spojeno, bylo samozřejmě mediálně velmi vděčné. Proto také tvořilo základní kostru celé komunikace. Radili jsme lidem, jak zabezpečit byt před dovolenou, kdy poprvé svěřit dětem klíče, jak vybrat spolehlivého zámečníka atd. Využívali jsme policejní statistiky i vlastní průzkumy. A pod vším byla „podepsána“ značka FAB a její odborníci. Tam, kde nemohla značka zaznít napřímo (např. v některých televizních či rozhlasových pořadech), jsme využívali pro tento účel vytvořenou „nezávislou“ platformu – server nenechtesevykrast.cz, na který jsme odkazovali a který byl také pod hlavičkou FAB.
Intenzivně jsme se věnovali i klasickému produktovému PR a launch kampaním. Pravidelně se nám dařilo dostávat do médií (a to redakční cestou, ne placenou inzercí) jak tradiční produkty FAB, jako jsou cylindrické vložky, zámky a kování, tak technologické novinky, které právě vstupovaly na trh. Neomezovali jsme se pouze na časopisy a servery o bydlení, ale cílili jsme i na ženský a mužský lifestyle, média zpravodajská, společenská, teenagerská, technická, pro matky s dětmi ad. Produktové tipy a veškeré další podklady jsme jim připravovali přímo na míru dle jejich zaměření a cílové skupiny. Úspěšně jsme realizovali i spoustu barterových soutěží o vybrané produkty či jejich testování přímo v redakcích.
Aby se novináři mohli na vlastní oči seznámit s produkty FAB, jejich vývojem a výrobou, organizovali jsme pro ně nejen klasické tiskové konference a setkání na veletrzích v Praze, ale také presstrip přímo do továrny FAB v Rychnově nad Kněžnou. Moderní továrna novináře doslova nadchla. Výsledkem byly desítky článků v tištěných médiích i na internetu, včetně velké videoreportáže na idnes.cz či celostránkové reportáže v Hospodářských novinách. Výroba v Rychnově zaujala nejen tisk a internetové deníky, ale i Českou televizi, která zde natočila spoustu ilustračních záběrů, které poté dlouhodobě využívala ve svých pořadech.
Právě na FABce jsme se přesvědčili, jak velký potenciál má pro značku uvěřitelná tvář. A že to vůbec nemusí být tvář mediálně protřelé „hvězdy“. Naopak. Jan Hrnčíř, kterého jsme dostali k ruce jako odborníka, byl výborný produktový specialista a obchoďák. O bezpečnosti, zámcích a technologických vychytávkách věděl snad úplně všechno. A hlavně to uměl velmi dobře vysvětlit i laikovi. Prakticky, srozumitelně. Začali jsme ho uvádět a citovat ve všech podkladech pro média, a postupně ho začali „nabízet“ i do televizních a rozhlasových pořadů. Povedlo se. Jan Hrnčíř se stal skutečnou tváří FAB – odborníkem, který opakovaně radil ohledně bezpečnosti na Nově, v České televizi, Českém rozhlasu… Lidé ho dokonce začali poznávat a oslovovat na ulici. A zakázky se jen hrnuly.
Značku FAB jsme měli pod křídly čtyři roky. Za tu dobu se nám podařilo realizovat více než 600 mediálních výstupů. FABka začala být vnímána jako značka, která má nejen bohatou historii, ale nabízí i moderní chytrá řešení a technologie v zabezpečení jak domácností, tak velkých průmyslových a obchodních objektů. Díky medializaci se také výrazně zvedly přístupy na webové stránky, což se promítlo v počtu objednávek přes e-shop a samozřejmě také u B2B odběratelů z řad zámečníků.