51360
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-51360,select-core-1.2.1,brick-child-child-theme-ver-1.1,brick-theme-ver-3.3,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,vertical_menu_outside_paspartu,vertical_menu_enabled,vertical_menu_left,vertical_menu_width_290,vertical_menu_with_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_non_responsive

Public Relations pro

Oblastní galerii v Liberci

Vrátit libereckou galerii do prestižní pětky nejpopulárnějších turistických cílů Liberce – to byl hlavní cíl komplexní PR kampaně, kterou jsme odstartovali v roce 2011. A povedlo se. Návštěvnost rostla a příležitostná spolupráce s galerií se nakonec protáhla na krásných devět let. Zatímco v roce 2012 do ní zavítalo 10 937 lidí, v roce 2019 už to bylo 41 511.

Zpátky do liberecké TOP pětky

Na začátku stál povzdech ředitele galerie Jana Randáčka: „Liberecká galerie se vytratila ze seznamu hlavních turistických cílů. Když se řekne Liberec, většině lidem se vybaví Ještěd, ZOO, Babylon…“ Galerie se chtěla otevřít širší veřejnosti, přilákat nové návštěvníky z Čech i ze zahraničí (hlavně příhraničního Německa a Polska) a také změnit její vnímání jako místa, kde se „musí šeptat“. Šlápnout pořádně do PR se nabízelo jako nejefektivnější řešení.

O umění lidsky a srozumitelně

Připravili jsme komunikační plán a rozjeli to. PR této kulturní instituce bylo především copywriterskou výzvou. Zkrátka dost bylo nudných kunsthistorických pojednání, co tím chtěl umělec říct a jak jej musíme vnímat. Pokud chceme lidi zaujmout, musíme změnit hlavně to, jak galerie „mluví“. A také že méně je někdy více. Texty jsme zestručnili, vypíchli to nejdůležitější, vždy našli „něco“, co mělo potenciál oslovit, zaujmout. Zkrátka trochu té „bulvarizace“ galerii a výtvarnému umění v tomto případě jen prospělo. V rámci PR jsme začali pravidelně komunikovat s novináři, a to jak v regionu, tak celostátními. Rozšířili jsme spektrum cílových médií a vždy jim na míru přizpůsobili formu a jazyk. Pravidelně jsme pořádali tiskové konference.

PR má smysl

A výsledek? O galerii se psalo a mluvilo všude. Nejen ve specializovaných médiích o umění, která čte úzká skupina lidí, ale také na stránkách zpravodajských deníků a serverů, v lifestylových magazínech, ve společenských titulech, cestovatelských a turistických serverech a mnoha dalších. Objevovaly se i četné reportáže v rozhlase a televizi. O tom, že PR a „reklama“ funguje, se nám podařilo přesvědčit i samotné kurátorky galerie. A hlavně si získat jejich důvěru. Samy nás pak v průběhu let aktivně oslovovaly, a v projektových rozpočtech na jednotlivé výstavy začaly počítat i s položkou PR. Viděly, že to má smysl. A tak jsme během těch dalších osmi let spolupracovali na dalších galerijních projektech a výstavách.

1038

mediálních výstupů

94

tiskových zpráv

18

tiskových konferencí

Galerie na Facebooku

Hned v roce 2011 jsme založili i facebookovou stránku galerie a pomáhali s jejím rozjezdem. Během několika měsíců si získala vysoký počet aktivních fanoušků. Opět se ukázalo, že umění lidi baví a zajímá, když se o něm referuje lidsky. A také když necháme nahlédnout do zákulisí honosné galerijní budovy. Galerie změnila jazyk, využila nové komunikační nástroje a dnes má na FB téměř sedm tisíc sledujících.

Co na to klient?

„S agenturou Parliamo jsme spolupracovali při propagaci našich výstav opakovaně. Vždy dosahovali výborných výsledků, a to nejen v regionu, ale především v celostátních médiích. Díky tomu k nám do Liberce přijížděli na výstavy i návštěvníci z Prahy a dalších krajů ČR. Prostřednictvím lifestylových titulů se zároveň o liberecké galerii dozvěděla i širší veřejnost – rodiny s dětmi, studenti a další.“