51348
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-51348,select-core-1.2.1,brick-child-child-theme-ver-1.1,brick-theme-ver-3.3,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,vertical_menu_outside_paspartu,vertical_menu_enabled,vertical_menu_left,vertical_menu_width_290,vertical_menu_with_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_non_responsive

Tisková konference pro

MEGA, a. s.

Tisková konference patří k základním nástrojům klasického PR. Navíc se na ní nejvíc ukáže, jak kvalitní jsou vaše Media Relations, tedy vztahy s novináři. Tiskovek jsme během naší historie uspořádali spoustu, a to pro klienty z nejrůznějších oborů. Paradoxně k jedné z nejúspěšnějších patřila tisková konference pro technologickou firmu MEGA, kterou jsme realizovali v předvánočním čase v areálu čističky odpadních vod v České Lípě. A to na první pohled opravdu nevypadá dvakrát atraktivně…

Silné téma, relevantní novináři

Společnost MEGA ze Stráže pod Ralskem vyvinula technologii, která dokáže bioplyn z čistíren odpadních vod upravit na palivo. Právě tuto technologii a také možnosti jejího využití jsme chtěli na tiskové konferenci médiím představit. A zároveň jim hned předvést i zkušební tankování bioplynu do auta. Pozvali jsme novináře jak z regionu, tak z celostátních a odborných médií (např. Hospodářských novin, Pro Energy, Ekonomu, Odpadů…). Tedy takových, která se věnují energetice, ekologii, vědě či výzkumu. Nechyběla samozřejmě ČTK, televize a dorazil také redaktor ČRO Plus, který si hlavní odborníky pozval k diskusi u kulatého stolu.

Do press kitu patří i fotky a video

Termín se navíc musel vzhledem k neovlivnitelným okolnostem přesunout, takže jsme si ten den konkurovali s mediálně atraktivním soudním líčením v Liberci. Ani počasí nám nepřálo, na příjezdových komunikacích do České Lípy bylo toho rána pekelné náledí. Ale právě na této tiskové konferenci se ukázalo, že pokud máte silné téma, zajímavé hosty a pozvete relevantní novináře, úspěch je zaručen. Na místě jsme měli i fotografa, který nám udělal nejen autentické fotky, ale také natočil krátké video – velmi vděčný formát pro online média. Sice byla zima a v areálu čističky to úplně nevonělo, nicméně základní informace zazněly v teplé zasedačce. Venku jsme se zahřáli čajem a ukázkové tankování jsme slavnostně dozdobili mašlí.

Mediální výstupy

A teď to hlavní! Tedy výstupy. Články a videoreportáže přinesla jak onlineová, tak tištěná média, rozhlas i televize. Hned po tiskové konferenci jich bylo kolem 17 a postupně se objevovaly další v odborných periodikách (některá totiž vycházejí pouze jednou měsíčně, nebo dokonce čtvrtletně, takže nakonec je klient v mediálním prostoru vidět opravdu dlouhodobě). Téma ve společnosti rozhodně rezonovalo. Spokojeni jsme byli jak my, tak klient, tak novináři, kteří o této převratné technologii informovali. Za nás dobrá PR práce. 

Co na to klient?

„Parliamo pro nás připravilo tiskovou konferenci na čistírně odpadních vod, kam přijeli regionální i celostátní novináři. Odborné téma přepracování bioplynu z procesu čištění odpadní vody na palivo do aut mělo úspěch a celá konference měla přesah několik měsíců, kdy se v návaznosti na mediální výstupy ozývali zájemci o naši technologii.“